Regulamin organizacyjny

Regulamin organizacyjny
podmiotu wykonującego działalność leczniczą
NEUROLOCUS CENTRUM LECZENIA BÓLU SP. Z O.O.

§ 1.
Zakres regulacji

Niniejszy Regulamin organizacyjny (zwany dalej: „Regulaminem”) określa w szczególności:

  1. strukturę organizacyjną zakładu leczniczego;
  2. przebieg procesu udzielania świadczeń zdrowotnych z zapewnieniem właściwej dostępności i jakości tych świadczeń;
  3. warunki współdziałania z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą;
  4. prowadzenie dokumentacji w podmiocie leczniczym i wysokość opłaty za udostępnienie dokumentacji medycznej;
  5. prawa i obowiązki pacjenta; reklamacje;
  6. organizację procesu udzielania świadczeń zdrowotnych w przypadku pobierania opłat oraz ich wysokość;
  7. wysokość opłat za udzielania świadczenia zdrowotne;
  8. sposób kierowania jednostką i komórkami organizacyjnymi zakładu leczniczego.

§ 2.
Postanowienia ogólne

  1. Niniejszy regulamin organizacyjny ustanawiany jest dla podmiotu leczniczego NEUROLOCUS CENTRUM LECZENIA BÓLU sp. z o.o. utworzonego przez spółkę NEUROLOCUS CENTRUM LECZENIA BÓLU sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (04-281) przy ul. Olszynki Grochowskiej 11/15 lok U3, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy, XIV Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0001159800, NIP: 1133160938, REGON: 541092345 wysokość kapitału zakładowego 5.000,00 zł, wpisanego do Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą powadzonego przez Wojewodę Mazowieckiego nr księgi 000000288199 (dalej jako: „Podmiot Leczniczy”).
  2. Podmiot Leczniczy wykonuje działalność leczniczą w zakładzie leczniczym pod nazwą NEUROLOCUS CENTRUM LECZENIA BÓLU, zlokalizowanym przy ul. Olszynki Grochowskiej 11/15 lok U3 w Warszawie (04-281) (dalej jako: „Zakład Leczniczy”).
  3. Podmiot Leczniczy działa na podstawie:
    1. powszechnie obowiązujących przepisów prawa, w tym w szczególności:
      1. ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (tekst jedn. Dz. U. z 2024 r. poz. 799 ze zm.);
      2. ustawy z dnia 5 grudnia 1996 r. o zawodach lekarza i lekarz dentysty (tekst jedn. Dz. U. z 2024 r. poz. 1287 ze zm.);
      3. ustawy z dnia 15 lipca 2011 r. o zawodach pielęgniarki i położnej (tekst jedn. Dz. U. z 2024 r. poz. 814 ze zm.);
      4. ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (tekst jedn. Dz. U. z 2024 r. poz. 581 ze zm.);
    2. wpisu do Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą, prowadzonego przez Wojewodę Mazowieckiego;
    3. niniejszego Regulaminu;
    4. umowy spółki.

§ 3.
Cele i zadania Podmiotu Leczniczego

  1. Podstawowym celem Podmiotu Leczniczego jest podejmowanie działań na rzecz zachowania i poprawy stanu zdrowia pacjentów poprzez organizowanie i prowadzenie działalności leczniczej, rehabilitacyjnej, terapeutycznej i profilaktycznej oraz poprzez udzielanie świadczeń zdrowotnych w siedzibie podmiotu.
  2. Do zadań Podmiotu Leczniczego należy udzielanie świadczeń zdrowotnych w zakresie ambulatoryjnej opieki specjalistycznej, rehabilitacji, terapii, diagnostyki, a w szczególności:
    1. udzielanie świadczeń zdrowotnych zgodnie z potrzebami zdrowotnymi pacjentów, obowiązującymi przepisami i standardami i w sposób zapewniający realizację zawartych umów;
    2. zapewnienie fachowej opieki lekarskiej i pielęgniarskiej, zgodnej z przyjętymi standardami postępowania, sprzyjającej sprawnemu przebiegowi rozpoznawania oraz leczenia chorób u przyjmowanych pacjentów;
    3. orzekanie o stanie zdrowia pacjentów wg obowiązujących przepisów;
    4. prowadzenie zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa dokumentacji medycznej;
    5. realizacja zadań z zakresu promocji zdrowia;
    6. prowadzenie szkoleń.
  3. Cele oraz zadania Podmiotu Leczniczego, o których mowa w ust. 1 i 2, realizowane są przez osoby wykonujące zawody medyczne i posiadające odpowiednie uprawnienia oraz kwalifikacje, a pomieszczenia oraz wyposażenie Podmiotu Leczniczego w sprzęt medyczny, który został wprowadzony do obrotu i jest używany zgodnie z obowiązującymi przepisami, odpowiada wymaganiom sanitarnym i standardom określonym w odrębnych przepisach.

§ 4.
Rodzaj działalności leczniczej oraz zakres udzielanych świadczeń zdrowotnych

  1. Podmiot Leczniczy prowadzi działalność leczniczą w rodzaju ambulatoryjne świadczenia zdrowotne.
  2. Podmiot Leczniczy w zakresie prowadzonej działalności udziela świadczeń zdrowotnych w zakresie:
    1. Anestezjologii i intensywnej terapii (kod resortowy dziedziny medycyny 01, kod resortowy funkcji ochrony zdrowia: leczenie ambulatoryjne specjalistyczne HC.1.3.3.);
    2. Ortopedii i traumatologii narządu ruchu (kod resortowy dziedziny medycyny 25, kod resortowy funkcji ochrony zdrowia: leczenie ambulatoryjne specjalistyczne HC.1.3.3.);
    3. Neurologii (kod resortowy dziedziny medycyny 22, kod resortowy funkcji ochrony zdrowia: leczenie ambulatoryjne specjalistyczne HC.1.3.3.);
    4. Neurologii dziecięcej (kod resortowy dziedziny medycyny 58, kod resortowy funkcji ochrony zdrowia: leczenie ambulatoryjne specjalistyczne HC.1.3.3.);
    5. Neurochirurgii (kod resortowy dziedziny medycyny 21, kod resortowy funkcji ochrony zdrowia: leczenie ambulatoryjne specjalistyczne HC.1.3.3.);
    6. Medycyny sportowej (kod resortowy dziedziny medycyny 56, kod resortowy funkcji ochrony zdrowia: leczenie ambulatoryjne specjalistyczne HC.1.3.3.);
    7. Radiologii i diagnostyki obrazowej (kod resortowy dziedziny medycyny 31, kod resortowy funkcji ochrony zdrowia: leczenie ambulatoryjne specjalistyczne HC.1.3.3., USG HC.4.2.1., Rentgenodiagnostyka HC.4.2.3.);
    8. Radioterapii onkologicznej (kod resortowy dziedziny medycyny 32, kod resortowy funkcji ochrony zdrowia: leczenie ambulatoryjne specjalistyczne HC.1.3.3.);
    9. Chirurgii ogólnej (kod resortowy dziedziny medycyny 05, kod resortowy funkcji ochrony zdrowia: leczenie ambulatoryjne specjalistyczne HC.1.3.3.);
    10. Fizjoterapii (kod resortowy dziedziny medycyny 105, kod resortowy funkcji ochrony zdrowia: rehabilitacja ambulatoryjna HC.2.3. oraz rehabilitacja w domu pacjenta HC.2.4.).

§ 5.
Struktura organizacyjna

  1. Działalnością Podmiotu Leczniczego kieruje Zarząd, który reprezentuje go na zewnątrz i podejmuje samodzielne decyzje dotyczące jego funkcjonowania.
  2. Zarząd wykonuje czynności pracodawcy w rozumieniu przepisów Kodeksu Pracy.
  3. Zarząd wykonuje wszelkie prawa i obowiązki, jakie na podmiot leczniczy nakładają powszechnie obowiązujące przepisy prawa.
  4. Do wyłącznej kompetencji Zarządu zastrzega się:
    1. kierowanie Podmiotem Leczniczym, w tym egzekwowanie od podległych osób należytej jakości pracy, wpływanie na kształtowanie pozytywnych zasad współżycia społecznego wśród personelu, wdrażanie do stosowania ogólnie obowiązujących przepisów prawa oraz przepisów wewnętrznych, organizowanie prawidłowego zabezpieczenia i przechowywania dokumentów;
    2. podejmowanie decyzji w przedmiocie finansów podmiotu leczniczego w tym ustalanie cennika usług;
    3. zatwierdzenie planów inwestycyjnych, naprawczych, audytu wewnętrznego;
    4. dokonywanie zmian w regulaminie organizacyjnym podmiotu leczniczego;
    5. przyjmowanie regulacji wewnętrznych oraz procedur;
    6. udzielanie upoważnień i pełnomocnictw ogólnych oraz do załatwiania określonych spraw;
    7. zawieranie umów;
    8. zatrudnianie i zwalnianie pracowników.

§ 6.
Miejsce udzielania świadczeń zdrowotnych

  1. Miejscem udzielania świadczeń zdrowotnych jest Zakład Leczniczy zlokalizowany przy ul. Olszynki Grochowskiej 11/15 lok U3 w Warszawie (04-281).
  2. Miejscem udzielania świadczeń zdrowotnych za pośrednictwem systemów teleinformatycznych lub systemów łączności jest miejsce przebywania osób wykonujących zawód medyczny udzielających tych świadczeń.
  3. W szczególnie uzasadnionych przypadkach świadczenia mogą być udzielane w domu lub w innym miejscu pobytu pacjenta.

§ 7.
Godziny otwarcia

  1. Podmiot Leczniczy jest czynny w godzinach 9:00 – 18:00 od poniedziałku do piątku oraz niedziele.
  2. Informacje o godzinach otwarcia są umieszczone w miejscach ogólnie dostępnych dla pacjentów na terenie Podmiotu Leczniczego oraz na stronie internetowej www.neurolocus.pl.

§ 8.
Organizacja i przebieg procesu udzielania świadczeń zdrowotnych

  1. Podmiot Leczniczy udziela świadczeń zdrowotnych w zakresie określonym w Regulaminie z zapewnieniem właściwej dostępności oraz jakości świadczeń w jednostce organizacyjnej wyodrębnionej w Zakładzie leczniczym, w sposób gwarantujący pacjentom możliwie najbardziej dogodną formę korzystania ze świadczeń.
  2. Świadczenia zdrowotne są udzielane przez lekarzy, pielęgniarki i fizjoterapeutów zatrudnionych przez Podmiot Leczniczy lub współpracujących z Podmiotem Leczniczym na podstawie umów cywilnoprawnych.
  3. W przebiegu procesu udzielania świadczeń zdrowotnych uwzględnia się:
    1. prawa i obowiązki pacjenta wynikające z obowiązujących przepisów prawa;
    2. wymogi określone w obowiązujących przepisach prawa;
    3. zasady wynikające z obowiązujących standardów medycznych.
  4. Podmiot i jego pracownicy oraz współpracownicy zobowiązują się zachować w tajemnicy informację związaną z pacjentem, a uzyskaną w związku z udzielaniem świadczeń zdrowotnych.
  5. Rejestracja pacjentów odbywa się na podstawie zgłoszenia w następujących formach:
    1. osobiście;
    2. za pośrednictwem osoby trzeciej;
    3. telefonicznie pod numerem telefonu: +48 696 18 77 44;
    4. przez Internet za pośrednictwem aplikacji: Znany Lekarz;
    5. za pośrednictwem maila: neurolocus@gmail.com
  6. W rejestracji pacjent zobowiązany jest okazać dokument tożsamości oraz udzielić innych informacji niezbędnych dla zarejestrowania się na wizytę.
  7. Podczas rejestracji pacjent otrzymuje informację o dacie i godzinie wizyty.
  8. Świadczenia zdrowotne udzielane są w miarę możliwości jak najszybciej, zgodnie z ustalonym harmonogramem pracy.
  9. Podmiot nie może odmówić udzielenia świadczenia zdrowotnego osobie, która potrzebuje natychmiastowego udzielenia takiego świadczenia ze względu na zagrożenie życia lub zdrowia i uzależnić jego udzielenie od uprzedniego uiszczenia opłaty.
  10. Lekarz jest zobowiązany do nieodpłatnego udzielenia pomocy w przypadku zagrożenia życia pacjenta.
  11. Jeżeli pacjent będący na wizycie wymaga transportu medycznego i hospitalizacji, to lekarz udzielający świadczenia jest zobowiązany wezwać zespół ratownictwa medycznego.
  12. W razie wystąpienia okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili ustalania terminu, które uniemożliwiają zachowanie terminu wykonania świadczenia, należy poinformować pacjenta w każdy możliwy sposób.
  13. Pacjent jest zawsze informowany o sposobie przygotowania do badań lub wizyty.
  14. Pacjent w dniu pierwszej wizyty jest zobowiązany zgłosić się do rejestracji na minimum 10 minut przed ustaloną godziną wizyty celem wypełnienia niezbędnej dokumentacji.
  15. Pacjent przed wizytą wypełnia ankietę osobową, zgody RODO oraz, a w razie potrzeby także wywiad dotyczący stanu jego zdrowia.
  16. Pacjent zawsze czeka na wezwanie do gabinetu przez lekarza/pielęgniarkę.
  17. Rodzic/Opiekun podczas świadczenia usługi medycznej dziecku ma obowiązek pozostać w Podmiocie Leczniczym.
  18. W przypadku konieczności wykonania uzupełniającego badania diagnostycznego, konsultacji specjalistycznej lub zabiegu, w trakcie udzielania świadczenia zdrowotnego, świadczenia te realizowane są niezwłocznie w zakresie, w jakim jest to możliwe do realizacji w Podmiocie Leczniczym.
  19. W przypadku spóźnienia pacjenta, lekarz ma prawo odmówić świadczenia usługi medycznej.
  20. W przypadku niemożności stawienia się na umówionej wizycie pacjent jest obowiązany do powiadomienia z wyprzedzeniem o odwołaniu wizyty. Podmiot leczniczy ma prawo żądania przedpłaty na kolejne wizyty wobec pacjenta, który nie poinformował wcześniej o odwołaniu wizyty i nie stawił się na wizytę.
  21. W przypadku agresywnego lub niezgodnego z zasadami współżycia społecznego zachowywania się pacjenta, lekarz ma prawo odmówić realizacji usługi.
  22. W zakresie udzielania świadczenia zdrowotnego, pacjentowi zapewnia się:
    1. świadczenie zdrowotne;
    2. środki farmaceutyczne i materiały medyczne niezbędne w ocenie Lekarza lub fizjoterapeuty do udzielenia świadczenia zdrowotnego (wykonania procedury medycznej);
    3. dostęp do pomieszczenia, w którym udzielone będzie świadczenie zdrowotne (procedura medyczna) odpowiednie do stanu zdrowia i stopnia niepełnosprawności pacjenta.
  23. Pacjenci za udzielone świadczenia zdrowotne wnoszą opłaty zgodnie z ustalonym cennikiem opłat. Cennik stanowi Załącznik nr 2 do Regulaminu.
  24. Informacje na temat cen można też uzyskać w rejestracji lub na stronie internetowej pod adresem www.neurolocus.pl.
  25. Odpłatność za leki przepisane w wystawionej pacjentowi recepcie jest zależna od posiadania przez pacjenta statusu ubezpieczonego bądź posiadania innych uprawnień, oraz jest określana każdorazowo na podstawie obowiązujących przepisów prawa oraz zgodnie z obwieszczeniem ministra właściwego do spraw zdrowia.
  26. Podmiot i jego pracownicy oraz współpracownicy zobowiązują się zachować w tajemnicy informację związaną z pacjentem, a uzyskaną w związku z udzielaniem świadczeń zdrowotnych.

§ 9.
Zasady udzielania świadczeń odpłatnych

  1. Udzielanie świadczeń zdrowotnych odpłatnych następuje po uprzednim ustaleniu terminu wizyty i zapoznaniu się pacjenta z cennikiem świadczeń zdrowotnych.
  2. Udzielanie świadczeń zdrowotnych odpłatnych odbywa się z zachowaniem zasady równego traktowania pacjentów oraz z uwzględnieniem dostępności do świadczeń zdrowotnych i rodzaju udzielanych świadczeń zdrowotnych.
  3. W przypadku świadczeń odpłatnych pacjent uiszcza opłatę:
    1. przed wykonaniem świadczenia zdrowotnego, lub
    2. po wykonaniu świadczenia zdrowotnego, niezwłocznie po zakończeniu wizyty.
  4. Opłaty, o których mowa w ust. 3, mogą być wnoszone w formie gotówkowej, bezgotówkowej lub przelewem bankowym, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
  5. Podmiot Leczniczy może uzależnić wykonanie świadczenia zdrowotnego od uprzedniego wniesienia opłaty (przedpłaty).
  6. W przypadku pacjentów, którzy nie dokonali zapłaty za poprzednio udzielone świadczenia zdrowotne, Podmiot Leczniczy może odmówić udzielenia kolejnych świadczeń zdrowotnych do czasu uregulowania zaległości.
  7. Cennik świadczeń zdrowotnych stanowi Załącznik nr 2 do niniejszego Regulaminu.

§ 10.
Warunki współdziałania z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą

  1. Podmiot Leczniczy może współdziałać z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą, w szczególności w zakresie:
    1. diagnostyki medycznej,
    2. leczenia,
    3. rehabilitacji.
  2. Współdziałanie z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą odbywa się na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych.
  3. Podmiot Leczniczy zapewnia pacjentom ciągłość udzielanych świadczeń zdrowotnych.
  4. Współdziałanie z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą odbywa się z zachowaniem obowiązujących przepisów prawa, w szczególności przepisów dotyczących ochrony danych osobowych i tajemnicy lekarskiej.

§ 11.
Zasady współpracy z osobami wykonującymi zawód medyczny

  1. Współpracujący z Podmiotem Leczniczym lekarze, fizjoterapeuci i inni specjaliści są zobowiązani do:
    1. punktualnego stawiennictwa w miejscu udzielania świadczeń zdrowotnych oraz do zachowania kultury osobistej;
    2. należytego prowadzenia dokumentacji medycznej zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa i standardami medycznymi;
    3. na bieżąco śledzenia i potwierdzania harmonogramu przyjęć oraz wykonywania świadczeń w godzinach przewidzianych harmonogramem;
    4. stosowania zasad bezpieczeństwa i higieny pracy oraz przepisów ppoż. w czasie udzielania świadczeń zdrowotnych;
    5. stosowania się do obowiązujących w Podmiocie Leczniczym przepisów wewnętrznych i zaleceń osób zarządzających podmiotem;
    6. poinformowania niezwłocznie Podmiotu Leczniczego o wszelkich zaistniałych sytuacjach mogących mieć wpływ na ciągłość i jakość udzielanych świadczeń zdrowotnych;
    7. przestrzegania zasad zachowania tajemnicy zawodowej oraz ochrony danych osobowych pacjentów.
  2. Współpracującemu personelowi medycznemu zabrania się:
    1. przyjmowania opłat od pacjentów za świadczenia realizowane w ramach Podmiotu Leczniczego;
    2. udzielania świadczeń zdrowotnych osobom niezarejestrowanym w rejestracji;
    3. prowadzenia działalności handlowej i reklamowej na terenie Podmiotu Leczniczego bez zgody Zarządu;
    4. wprowadzania do placówki przedstawicieli handlowych i firm farmaceutycznych bez uprzedniego pisemnego upoważnienia Zarządu.

§ 12.
Zasady prowadzenia dokumentacji medycznej oraz pobierania opłat za jej udostępnienie

  1. Dokumentacja medyczna w Podmiocie Leczniczym prowadzona jest w formie papierowej i elektronicznej.
  2. Dokumentacja medyczna prowadzona jest w sposób zapewniający:
    1. zabezpieczenie jej przed uszkodzeniem lub zniszczeniem,
    2. dostępność wyłącznie dla osób uprawnionych,
    3. możliwość ustalenia osoby, która wprowadziła do niej zmiany.
  3. Dokumentacja medyczna udostępniana jest na wniosek pacjenta lub jego przedstawiciela ustawowego, a także podmiotom i organom uprawnionym na podstawie przepisów prawa.
  4. Udostępnienie dokumentacji medycznej następuje:
    1. do wglądu w siedzibie Podmiotu Leczniczego,
    2. poprzez sporządzenie jej wyciągów, odpisów, kopii lub wydruków,
    3. za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej,
    4. na informatycznym nośniku danych.
  5. Za udostępnienie dokumentacji medycznej w sposób wskazany w ust. 4 pkt 2–4 pobierana jest opłata w wysokości określonej w Załączniku nr 3 do niniejszego Regulaminu.

§ 13.
Sposób kierowania jednostką organizacyjną i komórkami organizacyjnymi zakładu leczniczego

  1. Kierownikiem Zakładu Leczniczego jest Zarząd spółki NEUROLOCUS CENTRUM LECZENIA BÓLU sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie.
  2. Zarząd działa zgodnie z umową spółki oraz przepisami prawa.
  3. Zarząd wykonuje swoje obowiązki zgodnie z regulacjami wewnętrznymi oraz niniejszym Regulaminem.

§ 14.
Prawa i obowiązki pacjenta

  1. Pacjent ma prawo do:
    1. świadczeń zdrowotnych udzielanych z należytą starannością i z zachowaniem obowiązujących zasad etyki zawodowej;
    2. rzetelnej informacji o swoim stanie zdrowia, proponowanych i możliwych metodach diagnostycznych i leczniczych, dających się przewidzieć następstwach ich zastosowania albo zaniechania, wynikach leczenia oraz rokowaniu;
    3. wyrażenia zgody na udzielenie świadczenia zdrowotnego lub odmowy takiej zgody po uzyskaniu informacji, o których mowa powyżej;
    4. poszanowania intymności i godności, w szczególności w czasie udzielania świadczeń zdrowotnych;
    5. dostępności do dokumentacji medycznej dotyczącej stanu zdrowia oraz udzielonych świadczeń zdrowotnych;
    6. zachowania w tajemnicy przez osoby wykonujące zawód medyczny informacji z nim związanych, a uzyskanych w związku z wykonywaniem zawodu medycznego;
    7. opieki duszpasterskiej;
    8. zgłoszenia sprzeciwu wobec opinii albo orzeczenia lekarza, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta;
    9. wniesienia skargi do podmiotu tworzącego lub organu prowadzącego rejestr podmiotów wykonujących działalność leczniczą albo do Rzecznika Praw Pacjenta, jeżeli jego prawa zostały naruszone.
  2. Pacjent ma obowiązek:
    1. przestrzegania zaleceń lekarza i personelu medycznego;
    2. stosowania się do regulaminu organizacyjnego;
    3. szanowania mienia Podmiotu Leczniczego;
    4. okazywania personelowi należnego szacunku i kulturalnego zachowania.

§ 15.
Monitoring

  1. W celu zapewnienia bezpieczeństwa pacjentów, personelu oraz ochrony mienia, w pomieszczeniach ogólnodostępnych Zakładu Leczniczego stosowany jest monitoring wizyjny.
  2. Monitoring nie obejmuje pomieszczeń, w których udzielane są świadczenia zdrowotne oraz innych pomieszczeń, w których mogłoby dojść do naruszenia intymności i godności pacjenta.
  3. Informacja o stosowaniu monitoringu wizyjnego jest umieszczona w widocznym miejscu przy wejściu do Zakładu Leczniczego.
  4. Zapisy z monitoringu przechowywane są przez okres do 1 miesiąca, chyba że stanowią dowód w postępowaniu prowadzonym na podstawie przepisów prawa – wówczas do czasu prawomocnego zakończenia postępowania.

§ 16.
Reklamacje

  1. Pacjent ma prawo zgłosić reklamację dotyczącą jakości świadczonych usług medycznych.
  2. Reklamacja może być złożona:
    1. w formie pisemnej w siedzibie Podmiotu Leczniczego,
    2. ustnie do protokołu,
    3. za pośrednictwem poczty elektronicznej: neurolocus@gmail.com,
    4. telefonicznie: +48 696 18 77 44.
  3. Reklamacja rozpatrywana jest niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni roboczych od dnia jej otrzymania. W przypadkach wymagających przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego termin ten może ulec wydłużeniu, nie dłużej jednak niż do 1 miesiąca, a w przypadkach szczególnie skomplikowanych – do 2 miesięcy.
  4. O sposobie rozpatrzenia reklamacji pacjent zostaje poinformowany w formie pisemnej, telefonicznie lub drogą elektroniczną.

§ 17.
Postanowienia końcowe

  1. Regulamin obowiązuje wszystkich pracowników oraz osoby współpracujące z Podmiotem Leczniczym na podstawie umów cywilnoprawnych, a także pacjentów korzystających ze świadczeń zdrowotnych.
  2. Wszelkie zmiany Regulaminu wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.
  3. Regulamin wchodzi w życie z dniem 21 marca 2025 r.

Załączniki

Załącznik nr 1
Karta Praw Pacjenta

Postanowienia ogólne

  1. Karta Praw Pacjenta dotyczy pacjentów korzystających ze świadczeń zdrowotnych udzielanych przez Podmiot Leczniczy.
  2. Karta Praw Pacjenta skierowana jest do pacjentów korzystających ze świadczeń zdrowotnych w ramach ambulatoryjnej specjalistycznej opieki zdrowotnej w ramach prywatnego sektora usług medycznych.

Prawa pacjenta

  1. Prawo do ochrony zdrowia.
  2. Prawo do świadczeń zdrowotnych udzielanych z należytą starannością, odpowiadających wymaganiom aktualnej wiedzy medycznej.
  3. Prawo do przejrzystej, obiektywnej procedury ustalania kolejności dostępu w przypadku ograniczeń.
  4. Prawo do natychmiastowego udzielenia świadczeń zdrowotnych w nagłych przypadkach.
  5. Prawo do informacji o stanie zdrowia, metodach leczenia, rokowaniach.
  6. Prawo do informacji o prawach pacjenta w podmiocie leczniczym.
  7. Prawo do zachowania tajemnicy informacji uzyskanych przez personel medyczny.
  8. Prawo do wyrażenia zgody lub odmowy udzielenia świadczenia zdrowotnego.
  9. Prawo do poszanowania intymności i godności.
  10. Prawo do obecności osoby bliskiej – z zastrzeżeniami epidemicznymi lub bezpieczeństwa.
  11. Prawo do leczenia bólu.
  12. Prawo do dostępu do dokumentacji medycznej i ochrony danych.
  13. Prawo do konsultacji z innym specjalistą.
  14. Prawo do zgłaszania działań niepożądanych produktów leczniczych.

Możliwość złożenia skargi

Pacjent ma prawo złożyć skargę do Rzecznika Praw Pacjenta, np. w przypadku naruszenia prawa do intymności, informacji, świadczeń zdrowotnych.

Dane teleadresowe:
Biuro Rzecznika Praw Pacjenta
ul. Płocka 11/13, 01-231 Warszawa
kancelaria@rpp.gov.pl
tel.: 800 190 590
fax: (22) 506-50-64

 

Załącznik nr 2
Cennik opłat za udzielone świadczenia zdrowotne

Załącznik nr 3

Cennik opłat za udostępnienie dokumentacji medycznej

PO RAZ PIERWSZY W ŻĄDANYM ZAKRESIE PO RAZ KOLEJNY W ŻĄDANYM ZAKRESIE
Kserokopia lub wydruk (1 strona) 0,00 zł 0,59 zł
Wyciąg lub odpis (1 strona) 0,00 zł 16,95 zł
Środki komunikacji elektronicznej 0,00 zł 0,00 zł
Informatyczny nośnik danych 0,00 zł 3,39 zł

 

Załącznik nr 4
Procedura udostępniania dokumentacji medycznej

  1. Procedura opisuje sposób udostępniania dokumentacji medycznej i ma na celu zapewnienie pacjentom, ich przedstawicielom oraz określonym podmiotom i organom dostępu do dokumentacji medycznej oraz ustalenie jednolitych zasad postępowania z dokumentacją medyczną, zgodnych z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa.
  2. Procedura ma zastosowanie do osób udostępniających dokumentację medyczną współpracujących z Neurolocus Centrum Leczenia Bólu sp. z o.o. niezależnie od formy tej współpracy oraz osób występujących o udostępnienie dokumentacji medycznej lub o udzielenie im informacji zawartych w dokumentacji medycznej.
  3. Dokumentacja medyczna jest udostępniona:
    1. pacjentowi, którego ta dokumentacja dotyczy, za okazaniem dokumentu tożsamości;
    2. przedstawicielowi ustawowemu pacjenta, za okazaniem odpowiedniego dokumentu/ orzeczenia, po zweryfikowaniu jego tożsamości;
    3. osobie pisemnie upoważnionej przez pacjenta po zweryfikowaniu tożsamości;
    4. po śmierci pacjenta osobie upoważnionej przez pacjenta za życia lub osobie, która w chwili zgonu pacjenta była jego przedstawicielem ustawowym, po zweryfikowaniu jej tożsamości. Dokumentacja medyczna jest udostępniana także osobie bliskiej, chyba że udostępnieniu sprzeciwi się inna osoba bliska lub sprzeciwił się temu pacjent za życia.
  4. Dokumentację medyczną udostępnia się również:
    1. podmiotom udzielającym świadczeń zdrowotnych, jeśli dokumentacja ta jest niezbędna do zapewnienia ciągłości świadczeń zdrowotnych;
    2. organom władzy publicznej, w tym Rzecznikowi Praw Pacjenta, Narodowemu Funduszowi Zdrowia, organom samorządu zawodów medycznych oraz konsultantom w ochronie zdrowia, a także Rzecznikowi Praw Pacjenta Szpitala Psychiatrycznego, w zakresie niezbędnym do wykonywania przez te podmioty ich zadań, w szczególności nadzoru i kontroli;
    3. podmiotom, o których mowa w art. 119 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej, w zakresie niezbędnym do przeprowadzenia kontroli na zlecenie ministra właściwego do spraw zdrowia;
    4. Agencji Oceny Technologii Medycznych i Taryfikacji, w zakresie niezbędnym do wykonywania przez nią zadań określonych w art. 31n ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych;
    5. Agencji Badań Medycznych w zakresie określonym ustawą z dnia 21 lutego 2019 r. o Agencji Badań Medycznych;
    6. ministrowi właściwemu do spraw zdrowia, sądom, w tym sądom dyscyplinarnym, prokuraturom, lekarzom sądowym i rzecznikom odpowiedzialności zawodowej, w związku z prowadzonym postępowaniem;
    7. uprawnionym na mocy odrębnych ustaw organom i instytucjom, jeżeli badanie zostało przeprowadzone na ich wniosek;
    8. organom rentowym oraz zespołom do spraw orzekania o niepełnosprawności, w związku z prowadzonym przez nie postępowaniem;
    9. podmiotom prowadzącym rejestry usług medycznych, w zakresie niezbędnym do prowadzenia rejestrów;
    10. zakładom ubezpieczeń, za zgodą pacjenta;
    11. komisjom lekarskim podległym ministrowi właściwemu do spraw wewnętrznych, wojskowym komisjom lekarskim oraz komisjom lekarskim Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego lub Agencji Wywiadu, podległym Szefom właściwych Agencji;
    12. osobom wykonującym zawód medyczny, w związku z prowadzeniem procedury oceniającej podmiot udzielający świadczeń zdrowotnych na podstawie przepisów o akredytacji w ochronie zdrowia albo procedury uzyskiwania innych certyfikatów jakości, w zakresie niezbędnym do ich przeprowadzenia;
    13. wojewódzkiej komisji do spraw orzekania o zdarzeniach medycznych, o której mowa w art. 67e ust. 1, w zakresie prowadzonego postępowania;
    14. spadkobiercom w zakresie prowadzonego postępowania przed wojewódzką komisją do spraw orzekania o zdarzeniach medycznych, o której mowa w art. 67e ust. 1;
    15. osobom wykonującym czynności kontrolne na podstawie art. 39 ust. 1 ustawy z dnia 28 kwietnia 2011 r. o systemie informacji w ochronie zdrowia, w zakresie niezbędnym do ich przeprowadzenia;
    16. członkom zespołów kontroli zakażeń szpitalnych, o których mowa w art. 14 ustawy z dnia 5 grudnia 2008 r. o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi (tekst jedn. Dz.U. z 2024 r. poz. 924 ze zm.), w zakresie niezbędnym do wykonywania ich zadań.
  5. Dokumentacja medyczna udostępniona może zostać również personelowi medycznemu Neurolocus Centrum Leczenia Bólu sp. z o.o., szkole wyższej lub instytutowi badawczemu do wykorzystania w celach naukowych, bez ujawniania nazwiska i innych danych umożliwiających identyfikację osoby, której dokumentacja dotyczy.
  6. Dokumentacja medyczna jest udostępniana:
    1. do wglądu, w tym także do baz danych w zakresie ochrony zdrowia w siedzibie podmiotu udzielającego świadczeń zdrowotnych, z zapewnieniem pacjentowi lub innym uprawnionym organom lub podmiotom możliwości sporządzenia notatek lub zdjęć;
    2. przez sporządzenie jej wyciągu, odpisu, kopii lub wydruku;
    3. przez wydanie oryginału za potwierdzeniem odbioru i z zastrzeżeniem zwrotu po wykorzystaniu, na żądanie organów władzy publicznej albo sądów powszechnych, a także w przypadku, gdy zwłoka w wydaniu dokumentacji mogłaby spowodować zagrożenie życia lub zdrowia pacjenta;
    4. za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej;
    5. na informatycznym nośniku danych.
  7. W celu uzyskania kopii dokumentacji medycznej pacjent, jego przedstawiciel ustawowy lub osoba pisemnie upoważniona przez pacjenta składa wniosek o wydanie kopii dokumentacji medycznej według wzoru stanowiącego załącznik do niniejszej procedury.
  8. Wnioski dostępne są w rejestracji podmiotu leczniczego.
  9. Wniosek powinien być czytelnie wypełniony, odręcznie podpisany przez pacjenta i dostarczony do rejestracji w dniach i godzinach otwarcia Neurolocus Centrum Leczenia Bólu sp. z o.o.
  10. Wnioski składać można również drogą mailową na adres ……………………. lub listownie na adres Neurolocus Centrum Leczenia Bólu sp. z o.o. ul. Olszynki Grochowskiej 11/15 lok U3 04-281 Warszawa.
  11. Udostępnianie dokumentacji medycznej uprawnionej osobie lub uprawnionemu podmiotowi następuje bez zbędnej zwłoki, w każdym razie nie później niż w terminie do 14 dni od daty wpłynięcia wniosku.
  12. W uzasadnionych przypadkach, gdyby zwłoka mogła spowodować zagrożenie życia lub zdrowia pacjenta udostępnienie dokumentacji medycznej następuje niezwłocznie i nieodpłatnie.
  13. Kopię dokumentacji medycznej odebrać można osobiście lub przez osobę upoważnioną po uiszczeniu opłaty za sporządzenie kopii. Na prośbę osoby zainteresowanej dokumentacja medyczna może zostać przesłana listem poleconym lub drogą elektroniczną na wskazany adres po wcześniejszym opłaceniu przez tę osobę kosztów wysyłki i sporządzenia kopii.
  14. Wydawanie kopii dokumentacji medycznej odbywa się w dniach i godzinach otwarcia Neurolocus Centrum Leczenia Bólu sp. z o.o. po okazaniu dokumentu tożsamości i uiszczeniu opłat (nie dotyczy pierwszego wydania).
  15. Wydanie kopii dokumentacji medycznej potwierdzone musi być datą odbioru oraz czytelnym podpisem odbierającego złożonym na wniosku o wydanie kopii dokumentacji medycznej – wniosek ten pozostaje w Neurolocus Centrum Leczenia Bólu sp. z o.o.
  16. Zbiorcza dokumentacja medyczna udostępniana jest w zakresie wpisów dotyczących danego pacjenta, po zanonimizowaniu danych osobowych i medycznych pozostałych pacjentów.
  17. Udostępnienie dokumentacji medycznej do wglądu następuje w obecności lekarza prowadzącego lub innego wyznaczonego lekarza w dniach i godzinach wskazanych przez Neurolocus Centrum Leczenia Bólu sp. z o.o.
  18. Prowadzi się rejestr udostępnionej dokumentacji medycznej.
  19. W przypadku braku możliwości udostępnienia dokumentacji z uzasadnionych powodów, niezwłocznie wydaje się pisemną odpowiedź ze wskazaniem przyczyny niemożliwości jej udostępnienia.
  20. O możliwości odbioru przygotowanej dokumentacji medycznej pacjent lub osoba uprawniona do odbioru informowana jest telefonicznie.
  21. Podmiotom i organom upoważnionym do dostępu do dokumentacji medycznej jest ona wysyłana listem poleconym lub może odebrać ją osobiście pracownik danej instytucji po uprzednim okazaniu stosownego pełnomocnictwa oraz po zweryfikowaniu jego tożsamości.
  22. Za udostępnienie kopii dokumentacji medycznej po raz pierwszy opłaty nie pobiera się. Za kolejne udostępnianie kopii dokumentacji medycznej pobiera się opłatę według cennika stanowiącego załącznik nr 3 do Regulaminu Organizacyjnego.
  23. W przypadku wnioskowania o kopię dokumentacji medycznej w celu innym niż dalsze leczenie, do ww. ceny doliczany jest podatek VAT.
  24. Za wykonanie fotokopii na miejscu przez pacjenta lub osobę pisemnie upoważnioną przez pacjenta, jego aparatem, nie pobiera się opłat.
  25. W przypadku wysłania kopii dokumentacji medycznej listem poleconym, jeśli dokumentacja nie jest udostępniona po raz pierwszy, doliczana jest opłata według cennika Poczty Polskiej.
  26. Opłatę za udostępnienie kopii dokumentacji medycznej należy uiścić na rachunek bankowy nr: 65 1140 2004 0000 3402 8562 7428
  27. Opłaty nie pobiera się za udostępnienie kopii dokumentacji medycznej:
    1. na potrzeby organów ratunkowych;
    2. w związku z postępowaniem przed wojewódzką komisją ds. orzekania o zdarzeniach medycznych.
  28. Dokumentację medyczną przechowuje się przez okres 20 lat licząc od końca roku kalendarzowego, w którym dokonano w jej ostatniego wpisu, z wyjątkiem:
    1. dokumentacji medycznej w przypadku zgonu pacjenta na skutek uszkodzenia ciała lub zatrucia, która jest przechowywana przez 30 lat licząc od końca roku kalendarzowego;
    2. dokumentacji medycznej dotyczącej dzieci do ukończenia 2 roku życia, która jest przechowywana przez okres 22 lat;
    3. zdjęć rentgenowskich przechowywanych poza dokumentacją medyczną pacjenta, które są przechowywane przez okres 10 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym wykonano zdjęcie;
    4. skierowań na badania lub zleceń lekarza, które są przechowywane przez 5 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym udzielono świadczenia będącego przedmiotem skierowania lub zlecenia.
  29. Po upływie okresu przechowywania dokumentacja medyczna jest niszczona w sposób uniemożliwiający identyfikację pacjenta, którego dotyczyła.